Menú

dijous, 13 d’abril del 2017

Les millors tècniques de Bola de Drac

Al llarg dels anys que vam veure la sèrie animada i vam llegir els còmics de Bola de Drac, i encara ara quan ho tornem a fer, som testimonis d'un seguit d'esdeveniments que coneixem de memòria, però també de tècniques de tota mena que ens han fet pensar coses molt diverses, entre les quals que ens agradaria saber-les executar.

Amb aquesta entrada el que faré és dir 5 tècniques que m'agradaria molt poder emprar a la vida real, tot i que suposo que no diré res que no pugui pensar la majoria de gent que llegeixi aquesta selecció alhora personal i lògica.


Naturalment, la més pràctica i desitjada és la de volar, una tècnica que al manga en japonès es va batejar com a bukûjutsu, és a dir "tècnica de la dansa a l'aire", i que vam començar a veure amb en Ten Shin Han i en Chaoz com a tal, descomptats, naturalment, els animals antropomòrfics i els monstres que per naturalesa podien volar.

En Goku va trigar a aprendre-la, el mateix Krilín la va mostrar primer, però amb l'entrada a l'etapa de Bola de Drac Z més o menys tothom la va anar dominant i va passar de ser una manera de surar a l'aire i moure's sense tocar el terra a esdevenir un mitjà de desplaçament rapidíssim, que desprenia un rastre d'energia i tot. En qualsevol cas, m'encantaria poder-ho fer i estalviar temps i diners en els meus desplaçaments.


En segon lloc triaria el Kamehameha, l'atac de nom inspirat en diversos reis hawaians i que consisteix en l'alliberament sobtat de l'energia acumulada a través de les mans. Un atac imitat també a la saga Street Fighter del món dels videojocs i que és la més emblemàtica de Bola de Drac.

Però, igual que el Goku de la imatge, m'agradaria saber-la fer servir per a coses útils, com ara fer un forat necessari o fer caure una paret que igualment s'havia d'enderrocar. Una cosa massa bèstia tampoc, que no pretenc matar ningú. 


El Taiyôken o "Puny del Sol", tradicionalment traduït al català com a "Mossegada del Sol", trobo que seria una tècnica força interessant de dominar, i m'agrada perquè és una de les que imita en Krilín, un dels meus personatges preferits, i a ell li va molt bé per tal d'escapar-se de situacions que el superen.

No crec que em servís de gaire fer-li això a algú que no volgués que m'aturés pel carrer, al capdavall podria fugir en aquell moment però tard o d'hora es produiria una situació violenta. En canvi, si justament el dia que vaig d'il·legal al metro hi ha una batuda de revisors i em claven una multa ja és mala sort, i m'ha passat. En aquests cas, o quan se m'acosten comercials o captadors de socis, no em faria res emprar la tècnica.


La multiplicació de cos o Shishin no ken d'en Ten Shin Han no li va servir per derrotar en Goku a la semifinal del 23è Gran Torneig de les Arts Marcials perquè se li dividia també la força en 4 parts, però trobo que seria útil per a dur a terme moltes tasques alhora, sempre que no requerissin gaire força.

Tampoc no és que en tingui tanta com per dividir-la en 4, no em convé pas, però i si pogués anar a treballar i alhora jugar a videojocs mentre també llegeixo i vaig a visitar algú?


I tornem al tema dels desplaçaments, perquè m'agradaria poder volar, i de pas gaudir del trajecte, però moltes vegades voldríem ser en un altre lloc en qüestió d'un minut o menys, i en aquest cas no serviria de res volar. No n'hi hauria prou.

Per això, i com a últim recurs, deixant de banda que en teoria només funciona si anem on hi ha una persona que coneixem -i a la sèrie de vegades se saltaven aquesta norma-, a més del perill de materialitzar-nos dins d'una paret o davant d'un camió en marxa, no em faria res saber fer el canvi de lloc instantani (Shunkanidô en japonès) per a comprar ous a l'últim minut abans que tanquin o arribar a la parada del bus abans que se m'escapi. Com veieu, no n'abusaria.

Quines són les vostres tècniques preferides de Bola de Drac? Com les faríeu servir?


2 comentaris:

  1. M'imagino que és molt típic... però jo sóc fan del triangle d'energia mortal (Shin Kihoko) d'en Ten Shin Han. (El concepte d'atacar a canvi de l'energia vital i no del "ki" m'agrada bastant...).

    Això i el Kamehameha instantani (no sé si té nom oficial en català), però això de barrejar dues de les tècniques més conegudes té el seu efecte. (Si jugo al Budokai sempre agafaré en Goku amb aquesta tècnica final!).

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs m'agrada la teva proposta. No ho havia analitzat mai amb tanta profunditat, però sí que destaca en aquest sentit, sí.

      Elimina

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails